Dr. Teresa Y. Branch-Smith

Dr. Teresa Y. Branch-Smith
Adresse
Lange Laube 32
30159 Hannover
Gebäude
Raum
114
Adresse
Lange Laube 32
30159 Hannover
Gebäude
Raum
114
Funktion
Wissenschaftliche Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter
Institut für Philosophie

Profil

Teresa Y. Branch-Smith, die ihre wissenschaftlichen Arbeiten unter dem Namen "T.Y. Branch" veröffentlicht, ist Wissenschaftstheoretikerin. Sie hat Biochemie, Wissenschaftsgeschichte und -philosophie sowie Wissenschaftskommunikation studiert. Ihr Studium absolvierte sie in Kanada an der University of Ottawa, der University of Toronto, der Laurentian University und der University of Waterloo, wo sie unter der Betreuung von Heather Douglas promovierte. Ihre Dissertation trägt den Titel 'Contextualizing Science for Value-Conscious Communication'. Ihr Interessengebiet ist die Rolle von Werten in der Wissenschaft und deren Einfluss auf die Art und Weise, wie Wissenschaft an Laien kommuniziert wird.
Bevor sie als Postdoktorandin des SOCRATES-Projekts an die Leibniz Universität Hannover eingestellt wurde, arbeitete sie als Postdoktorandin am Cologne Center for Contemporary Epistemology and the Kantian Tradition (CONCEPT) zum Thema "Moral obligation, epistemology and public health: the case of vaccine hesitancy".  Davor war sie Postdoktorandin am Institut Jean Nicod im Rahmen des EU Horizon 2020 Projekts: Policy, Expertise and Trust in Action (PEriTiA).

Schwerpunkte in Forschung und Lehre

  • Die Rolle von Werten in den Wissenschaften
  • Wissenschafskommunikation
  • Publikationen

     

    2022

    Branch, T.Y. & G. M. Duché (2022) Affective Labor in Integrative STS Research. Science, Technology, & Human Values. doi.org/10.1177/01622439221143804. [Open Access]

    2022

    Branch, T.Y. (2022) Enhanced Epistemic Trust and The Value-Free Ideal as a Social Indicator of Trust.” Social Epistemology 36 (5): doi.org/10.1080/02691728.2022.2114114. [Open Access]

    2022

    Branch, T.Y. and Gloria Origgi (2022) Social Indicators of Trust in the Age of Informational Chaos.” Social Epistemology 36(5): doi.org/10.1080/02691728.2022.2121622. [Free Access]

    2022

    Gundersen, Torbjørn, Donya Alinejad, T.Y. Branch, Bobby Duffy, Kirstie Hewlett, Cathrine Holst, Susan Owens, Folco Panizza, Silje Maria Tellmann, José van Dijck and Maria Baghramian (2022) A New Dark Age? Truth, Trust, and Environmental Science. Annual Review of Environment and Resources 47:1. doi.org/10.1146/annurev-environ-120920-015909. [Open Access]

    2022

    Branch, T.Y., Gloria Origgi and Tiffany Morisseau (2022) Why Trust Raoult? How Social Indicators Inform the Reputations of Experts. Social Epistemology 36:3, 299-316. doi.org10.1080/02691728.2022.2042421.

    2021

    Morisseau T., T.Y. Branch and Gloria Origgi (2021) Stakes of Knowing the Truth: A Motivational Perspective on the Popularity of a Controversial Scientific Theory. Front. Psychol 12:708751. doi.org/10.3389/fpsyg.2021.708751. [Free Access]

  • Lebenslauf (kurz)
    seit 2023

    Postdoctoral Researcher

    Leibniz University Hannover, DFG-funded Center for Advanced Studies

    Social Credibility and Trustworthiness of Expert Knowledge and Science-Based Information (SOCRATES)

    2022-2023

    Postdoctoral Fellow

    Universität zu Köln, Philosophisches Seminar

    Cologne Center for Contemporary Epistemology and the Kantian Tradition (CONCEPT)

    2020-2022

    Postdoctoral Researcher

    Institut Jean Nicod, DEC, Ecole Normale Supérieure - PSL

    EU Horizon 2020 project: Policy, Expertise and Trust in Action (PERITIA)

    2019

    Ph.D. in Philosophy (under full name: Teresa Yolande Branch-Smith)

    Department of Philosophy, University of Waterloo, Canada

    Contextualizing Science for Value-Conscious Communication”

    2018

    Graduate Certificate in University Teaching

    Centre for Teaching Excellence, University of Waterloo, Canada

    Creating Inclusive Classrooms amidst Discriminatory Content”

    2014

    M.A. in Philosophy

    Department of Philosophy, University of Waterloo, Canada

    Reducing an Emergence of the Gaps: Computation for Weak Emergence”

    2013

    Graduate Diploma in Science Communication

    Graduate Studies, Laurentian University, Canada

    Examining Factual Science on a Fictitious Frontier: A Qualitative Exploration of Science Content in the Videogame Mass Effect”

    2012

    M.A. in the History and Philosophy of Science and Technology, Canada

    Institute for the History and Philosophy of Science, University of Toronto

    2010

    B.Sc. in Biochemistry, Honours. Specialization. Minor in Psychology

    Biochemistry Department, University of Ottawa, Canada